top of page

Dotterbolaget Boappa passerar 45 levererade projekt till OBOS - stärker positionen inom nyproduktion av bostadsrätter

Uppdaterat: för 2 dagar sedan

Boappa, en del av OurLiving, har nu levererat sitt 45:e projekt till OBOS, en av Norge och Sveriges största bostadsutvecklare. Sedan samarbetet inleddes 2021 har Boappas digitala plattform blivit ett integrerat erbjudande i OBOS svenska verksamhet för många nyproducerade bostadsrätter.


Av de 45 genomförda projekten har 43 bostadsrättsföreningar valt att fortsätta som aktiva kunder hos Boappa, vilket motsvarar totalt 1 825 lägenheter. Det understryker den stora nyttan för både bostadsutvecklare och de nya bostadsrättsföreningarna.


"Vi är stolta över det förtroende OBOS visar oss och att nästan alla deras nya föreningar väljer att fortsätta använda Boappa. Det bekräftar att vår plattform skapar värde hela vägen", säger Jörgen Brandt, VD för Boappa AB.


"Boappa förbättrar vår kundkommunikation både före och efter inflyttning och bostadsrättsföreningarna får en professionell digital startpunkt för sin verksamhet. Det skapar trygghet och struktur både för oss som utvecklare och för de boende", säger Cathrine Nord, Kundansvarig, OBOS Sverige AB.


Samarbetet är ett exempel på hur digitalisering skapar mervärde i hela bostadsutvecklingskedjan. Boappa stärker nu sitt erbjudande ytterligare genom att senare i höst lansera en digital Bopärm, som följer med bostaden genom hela dess livscykel – från byggnation till framtida renoveringar.


"Vår vision är att förenkla kundresan för bostadsutvecklare – och att varje ny bostadsrättsförening ska ha en digital plattform på plats från första dagen", säger Jörgen Brandt, VD för Boappa AB.


För mer information, vänligen kontakta:

Stina Åkesson

VD, OurLiving AB (publ)

Telefon: 0706-383388


Läs pressreleasen på cision.se


bottom of page