Vårgårdahus samarbete med OurLiving
VårgårdaHus har sedan 2020 valt att använda vår tjänst “OurLiving All Inclusive”, vilket innebär att vi på OurLiving producerar och distribuerar digitala bopärmar till alla deras kunder, tillsammans med vår boendeplattform som även inkluderar ärendehantering.
Kommentar från Vårgårdahus
Under tiden vi har haft Vårgårdahus som kunder har samarbetet utvecklats och stärkts ytterligare. Under sommaren 2022 hade vi levererat hela 300 digitala bopärmar till Vårgårdahus. Louise Skoog, strategisk kommunikatör, Vårgårdahus, kommenterade då samarbetet:
-”Att OurLiving hjälpt oss att leverera snart 300 digitala bopärmar har inte bara gett våra kunder ett smidigt och modernt sätt att ta del av information som rör deras hus – det har även gett oss stora besparingar av tid och energi internt."
"Det är verkligen pricken över i:et att kunna erbjuda klimatsmarta, digitala bopärmar till våra hållbara trähus! Vi ser fram emot fortsatt samarbete.”
Dokumenthantering
VårgårdaHus kan genom OurLivings plattform effektivisera och kvalitetssäkra sammanställningen och leveransen av dokumentation till sina kunder. I bopärmen laddar vi på OurLiving upp all nödvändig dokumentation om den specifika bostaden och dess köpare - avtal, försäkringspapper, ritningar, garantier, protokoll, inventarier och instruktionsmanualer är bara några av de dokument som samlas i den digitala bopärmen.
Allt om bostaden - alltid i fickan
Vid inflyttningen publiceras den digitala bopärmen med ett knapptryck och kunden får all information och dokumentation i en lättanvänd mobilapp, med högre kvalitet, en bättre kundupplevelse och dessutom på ett klimatsmart sätt. Bostadsägaren kan sedan själv på ett enkelt sätt hålla all information om sin bostad uppdaterad - ritningar, avtal, kvitton/garantier, bruksanvisningar, färgkoder, drift och skötselinstruktioner etc. Och OurLiving-appen hjälper även den nyblivna husägaren att ta hand om sin bostad genom underhållsförslag via push-notiser i mobilen.
Om Vårgårdahus
VårgårdaHus är en hustillverkare med en mycket engagerad och yrkeskunnig personal. De gillar att bygga hus och deras målsättning är att ha marknadens nöjdaste kunder! De vill ge alla sina kunder ett bra bemötande, trygghet, full valfrihet och såklart bästa kvalitet! Deras målsättning är att ha marknadens nöjdaste kunder och de strävar alltid efter att göra sitt bästa.
Inloggning i appen
I samband med kontraktstecknandet får du som är bostadsköpare ett mail med inbjudan till ditt husprojekt i OurLiving. Genom att följa anvisningarna i inbjudningsmailet och aktivera ditt konto kommer ditt projekt automatiskt att dyka upp i appen. Om ni är flera köpare av samma bostad får ni vars ett konto, kopplade till samma bostad.
Om du inte har tagit emot något mail med inbjudan till din bostad i OurLiving kan du meddela din kontaktperson hos VårgårdaHus.
När du loggat in i appen, kan se ditt projekt och all den information som VårgårdaHus har lagt in om projektet. Vid inflyttning får du dessutom bopärmen digitalt. Sedan kan du själv fylla på med önskat innehåll. Om du t.ex. målar om i sovrummet kan du skriva in den nya färgkoden i appen, du kanske behöver veta den längre fram?
Behöver du teknisk support?
Vid tekniska problem eller behov av support i OurLiving-appen, ta i första hand kontakt med support@ourliving.se