top of page
projects_lgreen.jpg

Referens Digital kund- och boendeplattform

ohgruppen.png
Optimalahem gruppens samarbete med OurLiving

Sedan 2019 använder Optimalahem gruppen OurLivings system för samtliga bostadsprojekt. Den digitala plattformen, som sträcker sig från projektering till eftermarknad, ger Optimalahem gruppen möjligheten till att leverera en förstklassig service till alla sina kunder, samtidigt som medarbetarna blir avlastade i sitt dagliga arbete.

 

Optimala hem OurLiving.jpeg

”Det överlägset bästa systemet på marknaden för mina tillvalsträffar med kunderna.”

 

Mija Kinning, Inredningsdesigner

Optimalahem gruppen

Så här går det till...​

Steg 1 - Full överblick och effektivare kundhantering

Genom OurLiving Backoffice får Optimalahem gruppen full överblick över sina projekt och bostäder. Via det användarvänliga och webbaserade systemet kan de enkelt hantera information och dokumentation utifrån projektspecifika mallar, för att sedan koppla detta till specifika bostäder. Kundinformation, dokument, protokoll och annat nödvändigt som dyker upp under och efter försäljning samlas och lagras på plattformen. På så sätt samlas all nödvändig information som kunderna behöver - på ett och samma ställe.

Steg 2 - Inredningsval med Tv-profilen Mija Kinning

När det är dags för inredningsval bjuds kunderna automatiskt in till OurLivings app och plattform. Där presenteras bostadsköparna för de olika inredningsval som Optimalahem gruppen har att erbjuda. På så sätt kan kunderna förbereda sina tankar och jämföra inredningsstilar innan det fysiska mötet med inredningsstylisten och Tv-profilen Mija Kinning. Mija Kinning är känd från sin medverkan i populära TV-program som Bygglov och Roomservice, och är en av landets mest uppmärksammade inredare.

Tillsammans med Mija får kunderna gå runt i Optimalahems showrum där de bestämmer vilka olika inredningsval som passar bäst med den personliga stilen. Därefter sätter de sig ner och kryssar i inredningsvalen tillsammans på OurLivings plattform där all data samlas och lagras i bostadens personliga digitala bopärm.

charlotte optimala hem.jpg

" Vi var ute efter en heltäckande tjänst som skulle underlätta vårt arbete i allt från tillvalshantering, framtagande av underlag till leverantörer, vara en samlad kanal för information ut till såväl kunder som bostadsrättsföreningar, leverans av digitala bopärmar samt hantering av eftermarknad. Ourliving hjälper oss med allt detta! Det besparar oss mycket tid och extra handpåläggning. "

 

Charlotte Lindborg

Optimalahem gruppen

Steg 3 - Kundresan fortsätter med god kommunikation

Genom kommunikationsdelen kan Optimalahem gruppen sporadiskt kommunicera ut nyheter, bilder och uppdateringar om byggprojektet – första spadtaget, plattan är gjuten, stommen rest och snart dags för inflyttning. På så sätt blir projektet en spännande resa även för bostadsköparen.

 

Steg 4 - Den digitala bopärmen

När det är dags för inflyttning skapas de digitala bopärmarna utifrån de specifika inredningsvalen. Eftersom kunderna själv klickat i sina inredningsval på plattformen finns den här informationen redan sparad och kan snyggt presenteras i appen. När all dokumentation som till exempel bygghandlingar, avtal och instruktionsmanualer är uppladdade till bostaden, skickas de moderna och klimatsmarta bopärmarna över till bostadsköparna i OurLiving-appen. De digitala bopärmarna kan enkelt fyllas på med nya inventarier vid renovering. Dessutom är bopärmen enkel att överlämna när det är dags för försäljning av bostaden.   

 

Steg 5 - Ärendehantering

Om det skulle visa sig vara något fel på någon av bostadens inventarier kan bostadsköparen enkelt göra en felanmälan i OurLiving appen under hela garantiperioden. Optimalahem gruppen får då en notis med information om bostaden och inventariet som felanmälan berör. De kan därför enkelt göra en digital felsökning eller skicka en servicetekniker till bostadens adress.

 

Steg 6 - Överlämning till bostadsrättsföreningen

För en nyproducerad BRF fyller Optimalahem gruppen kommunikationsdelen med föreningens dokument och aktuell information, för att sedan lämna över en färdig digital plattform till den boende styrelsen. På så sätt får bostadsföreningen och styrelsen tillgång till all nödvändig dokumentation och information av fastigheten. 

Läs mer om våra  Brf-funktioner här.

optimalahem[40].jpg

Optimala hem gruppen har tre varumärken med väldigt tydliga inriktningar mot målgrupper

Optimalahem är ett enplans parhus på 100 kvm är riktat till 55+ målgruppen. Det vill säga mogna människor som prioriterar ett gott liv i ett lättskött och smart boende. Storlek och tomtyta anpassat till att det skall vara lätt och smidigt att sköta samt bostadsrättskoncept för att man ska dela på ansvaret för underhåll och skötsel av fastigheten.

Läs mer på optimalahem.se 

Första villan bostadsrätt, är ett tvåplans radhus på ca 125 kvm. Ett koncept som riktar sig till den yngre barnfamiljen som behöver 3 – 4 sovrum. Som söker ett eget boende som de kan ha råd med utan att försaka det goda familjelivet med barnen.

Läs mer på https://www.forstavillanbrf.se/

Första villan, här bygger vi hus till alla ålderskategorier, friliggande villor med egen lagfart. Från 95 till 180 kvm boyta. De flesta har en egen tomt som de kommer till oss och vill bygga ett hus på, ibland hittar vi en tomt och erbjuder kunder att köpa både tomt och hus av oss.

Läs mer på forstavillan.se

bottom of page